Het kaartspel het lokaal als instrument

Heb jij het gevoel dat je geen invloed hebt op de leeromgeving?

Soms is het zo dat jij als docent niets te zeggen hebt over de fysieke leeromgeving waar jij werkt. Dat betekent dat je moet werken met de middelen die je voor handen hebt. Kijk dan naar de mogelijkheden die er zijn. Soms kan je veel meer met de middelen dan dat je denkt. Zoals het lokaal waar jij met leerlingen aan de slag gaat. Kijk om je heen, wat staat er allemaal in je lokaal en hoe flexibel zijn de meubels.

Als docent heb je wel invloed op de opstellingen die jij kiest. Veelal zien we de klassieke en oooh zo saaie busopstelling. Er is trouwens niets mis met de busopstelling, mits je deze inzet wanneer deze tot zijn recht komt. Maar wanneer komt de busopstelling tot zijn recht. Op het moment dat jij ervoor kiest om toetsen af te nemen of leerlingen individueel en zelfstandig te laten werken. Alle andere activiteiten daar passen vele betere opstellingen bij.

Met de tool het kaartspel ‘Het lokaal als instrument’ kom je tot andere opstellingen die passen bij de les en de te behalen doelen.

Leg je gemaakte stappen vast om het kaartspel te spelen op de visual. Beschrijf de stappen en teken je gekozen opstelling uit.

Uitleg stappen kaartspel het lokaal als instrument